Toplift grundades 1998 med en ide om att erbjuda hardtoplyftar till ägare av Cabriolet eller Roadsterbilar. Genom åren har vi funnit att Cabriolet- och Roadsterägares stora passion för sina fordon, innebär behov även på andra områden.
Därför erbjuder nu Toplift även modellspecifika vindskydd, bagageväskor, moduler för fjärrmanövrering av tak/sufflett och fönster, bilvårdsprodukter i allmänhet och för suffletter i synnerhet, GPS-spårare och rullställningar till hardtop. Fler exempel på eftertraktade produkter är skräddarsydda biltäcken vid förvaring inomhus eller utomhus, samt helt skräddarsydda och personliga bilmattor.
Gemensamt för alla produkter som Toplift erbjuder är att de skall vara “av allra högsta kvalitet, med suverän passform och goda möjligheter att personifiera”.
Toplift drivs av Peter Svensson sedan 2005.
På Sveriges tredje största ö, Orust, i lantlig och kustnära miljö har Toplift.se kontor, lager och Showroom. Här finns ett demonstrations-exemplar av varje produkt att kika på, testmontera eller provköra. Hör alltid av dig innan ett eventuellt besök, så att vi kan bestämma en tid då vi båda har möjlighet att ses vid våra lokaler. Läs mer om hur du hittar hit och kontaktar oss genom att följa länkarna. Du finner alla våra företagsuppgifter under våra Köpvillkor.
Det är nästan inte möjligt att kontakta oss på annat sätt än genom vårt kontaktformulär. Att vi önskar/behöver arbeta på detta vis beror på tre anledningar:
1. Många gånger behöver vi information om din bilmodell, årsmodell och annat för att kunna kontrollera en storlek, pris eller annan information. Vi har inte möjlighet att ha all information – tex en snabb prisuppgift – i huvudet (lite för många artiklar och ofta specialversioner/ valmöjligheter) och vi är inte alltid på plats i/kan se status i lagret för att kunna svara på studs om en viss produkt finns hemma eller ej. Av denna anledning får du alltså oftast snabbast och bäst hjälp genom att sända oss lite information via kontaktformuläret först, och vi kan då direkt komma vidare med din förfrågan.
2. Peter (som utgör den huvudsakliga arbetskraften i Toplifts verksamhet) arbetar även inom Räddningstjänsten på Orust. Då olyckor, bränder och beredskap (och övning/förberedelser/efterarbete) kan ske lite när som helst är det svårt att veta på förhand exakt när Peter kommer vara borta från arbetet i Toplift. Svarstiden kan därför variera lite (från supersnabbt till kanske ett par dagar som längst i normalfallet). Vi förstår det kanske kan kännas lite frustrerande när man ”bara vill ha ett snabbt svar”, men hoppas även att du som kund ser värdet av engagemanget inom den lokala Räddningstjänsten som en positiv insats för samhället och tredje man.
3. Som för de flesta företag, så kan vi eventuellt vara upptagna med en kund för tillfället eller arbetar med leveranser för att få ut beställda varor till kunderna. Vi är en liten organisation – som hoppas erbjuda fördelen av väldigt personligt bemötande – men kanske nackdelen av att tidvis behöva välja vart vårt fokus för stunden behövs som mest. Vi ser dock alltid informationen från kontaktformuläret och återkommer så snart vi har möjlighet.
Via kontaktformuläret och webbutiken tar vi emot förfrågningar och beställningar så ofta vi kan, även helger och kvällar. Webbutiken är alltid öppen dygnet runt För att besöka vårt Showroom ber vi dig boka tid (via kontaktformuläret).
Hjärtligt välkommen!